מייצגים מורשים במס הכנסה 311191100​

החזר מס רכישה על רכישת קרקע

בדקו עכשיו בצורה קלה, נוחה, בטוחה וללא דאגות

ישנם כמה אפיקי השקעה שונים בחיים, ובזמן שאנשים רבים בוחרים להשקיע את כספם דווקא בנדלן, אחרים מזהים פוטנציאל ברכישת קרקע למגורים. אך לפני שאתם הולכים לבדוק את המסלול המיועד, חשוב שתדעו שקיימים מדרגות מס רכישת קרקע וכדאי מאוד שתדעו באילו מצבים אתם תצטרכו לשלם את מיסי הרכישה ובאילו מצבים יכול אפילו להיות שמגיע לכם החזר מס רכישה על רכישת קרקע או מגרש.

אז, אם יצא לכם לאחרונה לשלם מס על רכישת קרקע – יכול מאוד להיות שדרך הכתבה הזו אתם תגלו כי מגיע לכם את הכספים שלכם בחזרה.

 

באילו מצבים אתם תהיו זכאים להחזר מס רכישה על רכישת קרקע?

קיימים שני קריטריונים נפוצים שבהם אתם תוכלו לדרוש החזר מס על רכישת קרקע, והם:

רכישת קרקע בשטח לא מפותח

ישנן הזדמנויות קניית קרקעות באזורים שאין בהם עדיין פעילות של מגורים או מסחר, ולכן, באזורים הללו אתם תהיו זכאים להחזר מס רכישה מכיוון שהאזור שבו רכשתם קרקע אינו מפותח עד הסוף ועל כן, במצב הנ"ל אתם תהיו זכאים להחזר של 100% עבור מס רכישת הקרקע. המדינה גם מבינה זאת ומעודדת משקיעים לרכוש קרקעות שבעתיד הרחוק יותר יוכלו להתפתח בהם אזורי מסחר ומגורים.

רכישת קרקע בשטח שעדיין אין לו ייעוד

בשונה מהאפשרות הראשונה שבה הקרקעות שנמכרות – אין בהן כרגע שום פעילות, רכישת קרקע בשטח שעדיין לא הוכרז לו ייעוד, תוביל לאישור החזר מס רכישת קרקע עקב העובדה כי מדובר בקרקע עם ביקוש נמוך יחסית ויכול אף להיות מצב שעל הקרקע הזו יפתח שירות שלא בהכרח ציפיתם לו ולהכנסותיו. במקרה הנ"ל אתם תצטרכו להגיש בקשה להחזר מס רכישת קרקע וכנראה שאתם צפויים לקבל החזר חלקי על כך.

 

מחשבון שיחשב לכם כמה כסף מגיע לכם על רכישת קרקע

אולי, אחד הדברים הבוערים ביותר בכל מי שמתכנן לרכוש קרקע בישראל הוא, ביצוע החישוב של החזר המס שינתן לכל מי שירכוש קרקע שהפעילות בה עוד לא התבצעה. לא פשוט לחשב זאת, אבל בכדי לדעת אודות החזר מס רכישה, צריך להעריך תחילה את גובה הפעילות והנכסים שימצאו על הקרקע שלכם בסופו של דבר. באמצעות מחשבון ייעודי להחזר מס, אתם תוכלו להעריך את כמות הכסף שאתם עתידים לקבל בחזרה על הקרקע שרכשתם.

 

איך לקבל החזר מס רכישה על קרקע? ותוך כמה זמן אתם עתידים לקבל את ההחזר?

בכדי לקבל את החזר מס הרכישה על קרקע, כל שתצטרכו לעשות זה, להגיש בקשה לתיקון שומה ולהמתין להודעה שתגיע מרשות המיסים. בטופס הבקשה להחזר מס רכישת קרקע אתם תצטרכו את כל הדברים והמסמכים שידרשו מכם בכדי להוכיח כי אכן מגיע לכם החזר מס.

כ90 ימים ממועד שליחת הבקשה להחזר מס, אתם צפויים לקבל תשובת חזור אך חשוב שתדעו שבמידה ויהיו חסרים פרטים או טפסים מסוימים אודות הבקשה שלכם, תהליך הבקשה להחזר מס על רכישת קרקע צפוי להתארך ויכול אפילו לקחת עד חצי שנה טיפול.

 

החזר מס רכישת קרקע לאוכלוסיות מיוחדות

אוכלוסיות מיוחדות בישראל זכאיות להנחה משמעותית עבור רכישת הקרקעות בישראל ובתנאי שהנכס שיעמוד על הקרקע לא יעבור תמחור של 2 וחצי מיליון שקלים.

אז מיהן האוכלוסיות המיוחדות שיהיו זכאיות להחזר מס רכישת קרקע למגורים?

  • בני זוג שרכשו ביחד קרקע לצורך בניית מגורים
  • החזר מס רכישה על רכישת קרקע יינתן גם לנפגעי פעולות איבה בדרגת נכות של לפחות 19% או אלמנות ויתומים עד גיל 40. 
  • החזר מס רכישת קרקע לעיוורים עם תעודת עיוור או לקות ראייה.
  • הנחת מס להורים שילדיהם הם בעלי נכות 100% או הורים לילד המקבלים קצבת נכה
  • ניצולי שואה בדרגת נכות של 50%
  • נכי עבודה בדרגת נכות של 50%
  • נכי צהל בדרגת נכות של 19%
  • הנחת מס רכישת קרקע למגורים עבור עולים חדשים או תושבים חוזרים.

 

רק עכשיו גיליתם כי מגיע לכם החזר מס על הקרקע שרכשתם? יכול מאוד להיות שעדיין תצליחו לקבל את הכספים שלכם בחזרה!

אם לא עבר הרבה זמן מאז שרכשתם קרקע ואתם בטוחים שמגיע לכם החזר מס רכישה על רכישת קרקע שבבעלותכם, מומלץ להגיש בקשה להחזר המס ויכול מאוד להיות שאתם בהחלט תקבלו את כספכם בחזרה. אבל לפני שאתם עושים זאת לגמרי בעצמכם, מומלץ להתייעץ עם חברה מקצועית בתחום שתעזור לכם לבדוק אם אתם אכן זכאים להחזר הכספים המיועד.

אנחנו בחברת WINTAX, מתמקצעים בהחזרי מס רכישה על רכישת קרקע ויותר מאשר נשמח לעזור לכם להשיב את הכספים האבודים שלכם בחזרה. המטרה המרכזית של וינטקס זה, לעזור לאוכלוסייה למצות את החוק הישיר מול רשות המיסים ולהיות הגורם המקשר שעוזר לאנשים להשיג את המיסים האבודים שלהם בחזרה.

אם אתם מעוניינים לבדוק אם מגיע לכם החזר מס רכישה על מגרש או החזר מס רכישה על קרקע מהמנהל או קרקע חקלאית – אתם מוזמנים להשאיר אצלנו את הפרטים שלכם ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

 

שתפו אותנו

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
תוכן עניינים

מאמרים נוספים בנושא

החזר מס להורים גאים

החזר מס להורים גאים

מדינת ישראל מעניקה הטבות מס להורים לילדים, במטרה לסייע בהוצאות גידול הילדים. הטבות אלו כוללות קצבת ילדים ונקודות זיכוי ממס הכנסה. עד לשנת 2017, הטבות

החזר מס לנכי צה"ל

החזר מס לנכי צה"ל

מדינת ישראל מעניקה לנכי צה"ל הטבות רבות, במטרה לסייע להם להתמודד עם נכותם ולשפר את איכות חייהם. אחת ההטבות החשובות הניתנות לנכי צה"ל היא החזר