מייצגים מורשים במס הכנסה 311191100​

כל מה שצריך לדעת על מס שבח ירושה

בדקו עכשיו בצורה קלה, נוחה, בטוחה וללא דאגות

על פי החוק, העברה של דירה בירושה היא לא נחשבת כעסקה ולכן ההעברה הזו לא מחייבת את היורשים בתשלומי מס. יחד עם זאת, במידה והיורשים יבקשו למכור את הדירה, הם יכולים להיתקל בדרישה לתשלומי מס שבח. ישנם יורשים אשר עומדים בתנאים מסויימים בהם הם יכולים להיות פטורים משתלום מס השבח ובצורה הזו לחסוך סכומי כסף משמעותיים מאוד בעת מכירת הדירה.

מי זכאי לכך? כיצד מבצעים את מימוש הזכאות? כל מה שאתם צריכים לדעת על מס שבח לדירה שהועברה בירושה תמצאו במאמר הבא.

מי זכאי לפטור ממס שבח במכירת דירת ירושה?

בכדי לקבל פטור ממס שבח בעת מכירה של דירה שהתקבלה בירושה, על היורש המבקש למכור את הדירה לעמוד בכמה תנאים:

  1. היורש הוא בן זוג או צאצא של המוריש אשר הוריש לו את הדירה, או שהוא בן זוג של צאצא של מוריש הדירה. לכן, במקרים בהם הורה מקבל ירושה מילד, או אח מקבל ירושה מאחיו, אין פטור ממס שבח בעת מכירה של הדירה.
  2. בעל הדירה המוריש אותה היה לפני הפטירה בעלים של דירת מגורים אחת בלבד, ולא היתה לו גם לא שותפות בדירה אחרת.
  3. במידה ובעל הדירה המקורי (המוריש) היה מבקש למכור את הדירה כאשר היה בחיים, הוא עצמו היה מקבל פטור ממס שבח בשל מכירת דירה יחידה והתנאים הנלווים לכך.

במידה והיורש עומד בכל התנאים הללו, גם אם הוא ניצל בעבר פטור אחר ממס שבח או שיש בבעלותו נכסים נוספים, הוא יכול לקבל פטור ממס שבח בעת מכירת דירת הירושה.

מה עושים כדי לממש את הזכאות?

על מנת לממש את הזכאות לפטור ממס השבח יש לעבוד מספר שלבים:

  • הגשת בקשה לפטור ממס שבח במסגרת הגשת ההצהרה על מכירה או רכישה של זכות במקרקעין על פי החוק.
  • יש לצרף לבקשה גם את מסמכי הצוואה המעידים על הירושה וכן צו קיום צוואה.
  • במידה ומדובר בירושה שהתקבלה ללא צוואה, אלא במסגרת צו ירושה, יש לצרף את הצו לבקשה.
  • במידה והאדם אשר הוריש את הדירה היה תושב של מדינה זרה ולא תושב ישראל בעת הפטירה שלו, יש לספק מסמכים המעידים כי למוריש לא היו דירות נוספות במדינה בה הוא היה תושב.

את ההצהרה והבקשה יש להגיש בתוך 30 יום מיום המכירה של הדירה. אם המוכר אינו מיוצג על ידי עורך דין הוא יכול להגיש את הבקשה באחד ממשרדי מיסוי המקרקעין הקרובים אליו, ואם הוא לא יכול להגיע לשם, הוא יכול לבצע את הגשת הבקשה און ליין באמצעות טופס 7100 ולצרף את כל המסמכים והאסמכתאות הנדרשות לשם הגשת הבקשה.

מה צריכה לכלול הבקשה?

הבקשה לפטור ממס שבח צריכה לכלול פרטים רבים כמו פרטים אישיים של המוכר, פרטים של הדירה, פרטי העסקה, מסמכי תושבות, פירוט הפטור והמסמכים המעידים על הזכאות, סכום החיוב במס ועוד. תחום החזר מס לשכירים הוא תחום רחב עם רבדים רבים. מדובר בהגשה מורכבת ומפורטת מאוד ולכן כדאי להגיש אותה בליווי של מומחה לתחום ולא לעשות את זה לבד, בטח אם אין לכם מספיק ידע בנושא.

שתפו אותנו

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
תוכן עניינים

מאמרים נוספים בנושא

החזר מס להורים גאים

החזר מס להורים גאים

מדינת ישראל מעניקה הטבות מס להורים לילדים, במטרה לסייע בהוצאות גידול הילדים. הטבות אלו כוללות קצבת ילדים ונקודות זיכוי ממס הכנסה. עד לשנת 2017, הטבות

החזר מס לנכי צה"ל

החזר מס לנכי צה"ל

מדינת ישראל מעניקה לנכי צה"ל הטבות רבות, במטרה לסייע להם להתמודד עם נכותם ולשפר את איכות חייהם. אחת ההטבות החשובות הניתנות לנכי צה"ל היא החזר